analiza statystyczna ankiet

Analiza statystyczna dla programów informacyjnych

Programy informacyjne, szczególnie te nadawane wieczorem, to znaczy między siedemnastą, a dziewiętnastą, w zależności od stacji telewizyjnej przyciągają co wieczór miliony odbiorców.

Analiza statystyczna ankiet wykorzystywana jest w różnych celach

analiza statystyczna ankiet Mimo tego, ze w internecie możemy szybko i łatwo sprawdzić wszystkie wiadomości to i tak wiadomości telewizyjne są dla nas atrakcyjne. Niektórzy mają swoich ulubionych prezenterów, inni wolą oglądać informacje niż je czytać, inni wolą mieć wszystko co najważniejsze podane na tacy w dwudziestominutowym programie, a nie przeglądać wiele newsów na portalach informacyjnych. Dla takich programów często są zamawiane usługi statystyczne. Najczęściej jest to związane z wyborami prezydenckimi lub sejmowymi, kiedy to poparcie dla partii politycznych jest sprawdzane przez liczne ośrodki badawcze i przynajmniej raz w tygodniu podawane są nam najświeższe wyniki sondaży poparcia. Analiza statystyczna ankiet i wyników badań przydaje się jednak nie tylko podczas wyborów, ale przy każdej ważnej dla obywateli sprawie. Serwisy informacyjne zamawiają zlecenia na temat tego, co opinia publiczna sądzi o wprowadzeniu nowych przepisów prawnych, zmianach w polityce, czy lokalni mieszkańcy popierają budową autostrady, czy nowego centrum handlowego. Skoro jest robiona nawet analiza statystyczna do pracy magisterskiej, czy do innych publikacji naukowych, takich jak analiza statystyczna do doktoratu, którą przeczyta tylko wąskie grono specjalistów z danej dziedziny, to tym bardziej powinno się przedstawiać różne wyniki badań do względu publicznego w wiadomościach.

Ponadto, analiza statystyczna wyników badań przydaje się dla samego programu informacyjnego, żeby jego twórcy wiedzieli, jacy prezenterzy są najbardziej lubiani, jakich informacji oczekują widzowie, albo czy zmiana nowej czołówki miała korzystny wpływ na oglądalność.