Autoturbo

Koszta naprawy wałów i ich unikanie.

Naprawa wałów napędowych nie musi być tak drogie i czasochłonne jak naprawa przekładni kierowniczych. Najlepiej jest ich po prostu unikać. Sam układ napędowy wbrew pozorom jest prostym układem, który poprzez przeguby (krzyżakowe lub hydrokinetyczne) spina ze sobą poszczególne elementy takie jak sprzęgło, skrzynia biegów oraz silnik. W przypadku pojazdów napędzanych na tylną oś jeden z wałów pośrednich jest stosunkowo dłuższy (w przypadku dłuższego pojazdu jednocześnie podparty poprzez umocowane łożysko) i łączy się z mostem tylnego zawieszenia.

Autoturbo – tu naprawisz wał napędowy

Praktycznie cały układ z tego powodu oraz swojej masz stara się zamontować jak najniżej w cel obniżenia środka ciężkości pojazdu. Wiąże się to z wyjątkowo łatwą ekspozycją na środowisko zewnętrzne, które nie jest korzystne dla całego układu. Piach, błoto, woda a nawet kamienie nieustannie wystawiają układ na próbę Autoturbowytrzymałości oraz czasu, gdy tylko rozpocznie się proces rdzewienia. O ile elementy “stałe” i proste, takie jak sam wał przenoszący moment obrotowy nie są elementami zbyt skomplikowanymi, które należy specjalnie osłaniać przed działaniem środowiska poza zabezpieczeniem antykorozyjnym, o tyle zabezpieczenie elementów pracujących, takich jak przeguby stanowi kluczową kwestię, która wymaga częstej kontroli jakości gum i ewentualnych uszkodzeń na jej powierzchni, przez które mogą się przedostać drobiny piachu i znacznie szybciej uszkodzić nasz przegub. Prawidłowa konserwacja według firmy Autoturbo połączenia wielowpustowago polega głównie na kontrolowaniu ilości oraz uzupełnianiu pasty na samym połączeniu. Odpowiednie działania zapobiegawcze oraz ewentualna regeneracja wałów wpustowych w przypadku podrdzewienia i pojawienia się efektu bicia pozwoli uniknąć nieprzyjmności długich i kosztownych napraw a koszta ograniczyć jedynie do słusznej prewencji.